Plan dnia

6.30- 8.20 Schodzenie się dzieci

  • Zabawy twórcze/ dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne.
  • Praca indywidualna, wspierająca rozwój dzieci.
  • Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe przy muzyce, ze śpiewem.

8.20- 8.30 Przygotowanie do śniadania

  • Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe

8.45-9.00 ŚNIADANIE                                                          

10.00- ŚNIADANIE II                                                                                                                                                                                                              

9.15-10.45 Zintegrowana działalność edukacyjna w określonych obszarach zgodnych z realizowana podstawą programową

  • Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna
  • Edukacja językowa, matematyczna, artystyczna
  • Edukacja społeczna, wprowadzenie w świat wartości

10.45-11.20 Aktywność jednolita i zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela w sali lub ogrodzie

  • Gry i zabawy sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę
  • Spacery i wycieczki/ obserwacje przyrody
  • Zajęcia dodatkowe

11.30-11.45 Przygotowanie do obiadu

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience

11.45-12.15 OBIAD

  • Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
  • Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania

12.15- 14.20 Odpoczynek poobiedni

  • Dzieci młodsze:
  • Leżakowanie- słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
  • Dzieci starsze:
  • Zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek
  • Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, tematyczne. dydaktyczne

14.20-15.00 PODWIECZOREK

  • Kształtowanie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku

15.00-17.30 Zabawy stymulujące aktywność dzieci

  • Integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne
  • Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka/ kompensowanie deficytów rozwojowych

Ponad to prowadzone są zajęcia rozwijające, wspierające,stymulujące zdolności i umiejętności dzieci.