Ramowy plan dnia

Informujemy, iż nie zawsze możliwe jest dokładne trzymanie się planu dnia. W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb(sytuacje o których mowa to : wycieczki, imprezy okolicznościowe, akademie itp.).

6:30 - 8:20 Schodzenie się dzieci
  • Zabawy twórcze/ dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne.
  • Praca indywidualna, wspierająca rozwój dzieci.
  • Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe przy muzyce, ze śpiewem.
8:20 - 8:30 Przygotowanie do śniadania
  • Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8:45 - 9:00 ŚNIADANIE
9:15 -10:45 Zintegrowana działalność edukacyjna w określonych obszarach zgodnych z realizowana podstawą programową
  • Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna.
  • Edukacja językowa, matematyczna, artystyczna.
  • Edukacja społeczna, wprowadzenie w świat wartości.
10:00 - 10:15- II ŚNIADANIE
10:45 - 11:20 Aktywność jednolita i zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela w sali lub ogrodzie
  • Gry i zabawy sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę.
  • Spacery i wycieczki/ obserwacje przyrody.
  • Zajęcia dodatkowe.
11:30 - 11:45 Przygotowanie do obiadu
  • Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience
11:45 - 12:15 OBIAD
  • Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
  • Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania
12:15 - 14:20 Odpoczynek poobiedni
  • Dzieci młodsze: leżakowanie- słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
  • Dzieci starsze: zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek
  • Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, tematyczne. dydaktyczne
14:20 - 15:00 PODWIECZOREK
  • Kształtowanie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku
15:00 -17:30 Zabawy stymulujące aktywność dzieci
  • Integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne
  • Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka/ kompensowanie deficytów rozwojowych
  • Ponad to prowadzone są zajęcia rozwijające, wspierające, stymulujące zdolności i umiejętności dzieci.
f